1. júla 2013

Hurt

'Keď sa celý vzťah nakoniec zosype, práve ten ľahostajný sa cíti dotknutý a porazený.'  
- Jakub Petraník -

Musela som sa s niekým podeliť o túto vetu. Toľko pravdy, koľko je v nej, sa tak často nevidí. Pre niekoho bezvýznamné spojenie hlások ma práve teraz brutálne zasiahlo. Toľkokrát som toto zažila na vlastnej koži, z pohľadu človeka,  ktorý sa stará,  toho, ktorému to ľahostajné naozaj nie je a o ktorom si každý myslí,  že je úplne v poriadku, že mu je to jedno.
Najlepší je potom ten pocit, ktorý to vo vás zanechá.  Že ste naozaj ten, ktorý ublížil najviac, že ten druhý bol v tom nevinne.  Toto je asi hlavná príčina, prečo som tak strašne znechutená sama sebou.
Práve teraz rozmýšľam,  čo robiť,  aby som sa toho pocitu zbavila. Asi sa mi to nikdy nepodarí,  keďže sa s takýmto pristupom stretávam naozaj často a akosi som sa naučila dávať všetko za vinu samej sebe a hľadať chyby najskôr v sebe, až potom v druhých. Fuj. Je mi zle zo samej seba a rovnako aj z ľudí,  ktorí ma obklopujú a aj z tých ostatných.
Nechcem teraz nikoho urážať,  ani tento príspevok nie je myslený na nikoho konkrétneho,  len chcem ľudí upozorniť na to, čo robia a ako to vplýva na tých druhých. Lebo áno, aj tých sa to dotýka a často možno viac, ako vás.  Nikomu nevidíme do hlavy, nevieme, ako reaguje a ako cíti tú a tú vec. Každý sme iný,  každý berieme inak život,  vzťahy,  priateľstvá. Pre niekoho je dôležité to, pre iného zas tamto.
To ale neznamená, že teraz budem mať pocit najväčšieho ublíženia ja. Len preto, že som na to doteraz kašľal, a zrazu som si uvedomil, čo to pre mňa vlastne znamená. Nikdy vás nenapadlo, že ten druhý si to môže uvedomovať dlhšie a viac, a tým trpieť intenzívnejšie? Že vaša bolesť naozaj nemusí byť tá najhoršia? To, že o tom človek nerozpráva,  že sa na to nesťažuje neznamená,  že to necíti.
Prosím,  zamyslite sa nad tým.  Nad tou jednou bezvýznamnou vetou. Nad všetkými ľuďmi,  ktorým ste tak možno neraz nevedome ublížili.
Lots Of Love ♥

3 komentáre:

  1. Čo Ti na toto napísať...
    Začnem od začiatku. Citát, výrok, či ako to mám nazvať je krásny. Pravdivý a bolestivý. Či sa ON cíti dotknutý, neviem. (Vieš, koho myslím.) Ja sa tak cítim, ale nechcem to riešiť. Každý sa musí so svojimi problémami vysporiadať sám, aspoň s tými závažnejšími, to si myslím ja.
    Nebuď so seba znechutená. TY nemáš byť prečo. Si jedna z mála ľudí, ktorých obdivujem vďaka ich životnému postoju a jedna z mála, ktorá sa dokáže tak milo, úprimne správať k ľuďom. Ja si Ťa za to veľmi vážim ♥
    Napadlo ma to, veľa krát. Ako sa asi cíti, či aspoň NIEČO cítil. Možno áno, možno som si to len navrávala. Už je nad tým neskoro polemizovať. Ako hovorí jeden z mojich obľúbencov : "Raz príde deň, keď si uvedomíš, že obrátenie strany je ten najlepší pocit na svete." Minulosť by sme mali hodiť za hlavu a žiť prítomnosťou. Aj keď sa nám tá minulosť často pletie do momentálnych citov.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. pravda je väčšinou bolestivá, preto je na svete toľko klamstva ;)
      viem koho myslíš a nepoviem dvakrát, že aj hej :) ty si myslím že sa tak cítiš oprávnené, takže pokojne to rieš, niekedy ti pomôže, keď sa niekomu vyrozprávaš, lebo aj sebe v hlave tým často krát upraceš :) takže vieš, kde ma nájdeš, ak by si mala záujem vyrozprávať, resp. vypísať sa :)
      som a tak to asi naozaj aj ostane..lebo ľudia okolo mňa ma stále presviedčajú, že mám byt pre čo ;) to ja si vážim TEBA, dúfam, že vieš za čo :*
      krásny citát o.O aj si to krasne okomentovala :) len by som dodala, že na tú minulosť netreba nikdy zabúdať, aj keď prevrátime tú stránku :)

      Odstrániť
  2. Je prijemne vediet,ze moj vyrok niekto pochopil:)

    OdpovedaťOdstrániť